Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Οικονομία & Πολιτική Οδηγίες για Χριστουγεννιάτικες Αγορές

Οδηγίες για Χριστουγεννιάτικες Αγορές

 

  • Για μια σωστή διατροφή, το σύνθημα του ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι: “Φρούτα και λαχανικά της εποχής”. Είναι πιο φτηνά και υγιεινά. Δεν έχουν επιβαρυνθεί, με υπερβολική λίπανση, ορμόνες και φυτοφάρμακα. Ένα μεγάλο πλήθος οπωροκηπευτικών παράγεται, κάθε εποχή του έτους. Ας αποφύγουμε τα αμφιβόλου ποιότητας και τρόπου παραγωγής προϊόντα, εκτός εποχής. Οι ντομάτες και τα αγγουράκια μόνο τον πληθωρισμό και το κόστος του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού ανεβάζουν και δε βοηθούν, στη σωστή και υγιεινή διατροφή, που μας παρέχει η μεσογειακή δίαιτα. Για τα άλλα υψηλότιμα φρούτα και λαχανικά, εκτός εποχής, χρειάζεται μεγάλη προσοχή, στις τιμές, που γενικά είναι παραπλανητικές (συχνά φαίνονται καθαρά μόνο οι τιμές των υποβαθμισμένων προϊόντων, που παραπλανούν τον Καταναλωτή). Η ελλιποβαρής ζύγιση και άλλες “επινοήσεις” των πωλητών, λόγω της μεγάλης κίνησης, βρίσκονται, επίσης, στο προσκήνιο.
  • Ας μην αγοράζουμε τρόφιμα, σε μεγάλες ποσότητες, που δεν είναι απαραίτητες, για τη συνηθισμένη διατροφή μας.
  • Αγοράζουμε, τρόφιμα, από επίσημα και ελεγχόμενα σημεία της αγοράς. Οι αγορές τροφίμων, από πλανόδιους περιστασιακούς πωλητές ή από δήθεν παραγωγούς θα πρέπει να αποφεύγονται, διότι αποτελούν πηγή διάθεσης μη ελεγχόμενων τροφίμων, που μπορεί να παραπλανήσουν τον καταναλωτή και να προκαλέσουν μικρά ή μεγάλα προβλήματα, στην υγεία του.
  • Αγοράζουμε πουλερικά και κρεατικά, που είναι τοποθετημένα, σε ψυγεία ή προθήκες ψυγεία και όχι αυτά, που είναι εκτός ψυγείου, κρέμονται, από τσιγκέλια και είναι εκτεθειμένα, σε σκόνες και μικρόβια.
  • Αγοράζουμε το νωπό κρέας, όσο γίνεται, πιο κοντά, στην ημερομηνία, που θα διοργανώσουμε το τραπέζι και το αποθηκεύουμε, στο ψυγείο μας, όσο το δυνατόν γρηγορότερα, μετά την αγορά του.
  • Αποθηκεύουμε το κατεψυγμένο κρέας, στον καταψύκτη μας, όσο το δυνατόν γρηγορότερα, μετά την αγορά του και σιγουρευόμαστε ότι παραμένει κατεψυγμένο.
  • Βεβαιωνόμαστε ότι, στα σημεία αγοράς, τα νωπά κρέατα διατηρούνται, υπό ψύξη και, ποτέ, σε ανοιχτούς, μη ψυχώμενους χώρους. Τα κατεψυγμένα κρέατα πρέπει να διατηρούνται, σε κατάψυξη.
  • Οι νωπές εγχώριες μη συσκευασμένες γαλοπούλες πρέπει να είναι εκσπλαχνισμένες (απεντερωμένες), χωρίς πούπουλα και να φέρουν σήμανση καταλληλότητας (σε καρτελάκι μιας χρήσης, κατάλληλα τοποθετημένο, πάνω στο κρέας), όπου φαίνεται και η ημερομηνία ανάλωσης.
  • Τα κατεψυγμένα πουλερικά, τα οποία προέρχονται, από ομαδική συσκευασία και πωλούνται ασυσκεύαστα, μπορούν να πωλούνται, χωρίς ατομική ένδειξη, με την προϋπόθεση ότι οι ενδείξεις της δεύτερης συσκευασίας υπάρχουν, στην προθήκη του καταψύκτη πώλησης.
  • Η διάθεση, στην αγορά, πτηνοτροφικών προϊόντων (πουλερικά, αυγά κ.λπ.), με ενδείξεις, περί ειδικού τρόπου παραγωγής τους (π.χ. «ελευθέρας βοσκής», «βιολογικής εκτροφής» κ.λπ.), πρέπει να συνοδεύεται και από το ειδικό, κατά περίπτωση, σήμα, που χορηγεί ο Ο.Π.Ε.Γ.Ε.Π. – AGROCERT, σε πιστοποιημένες εκτροφές ή εγκαταστάσεις.
  • Το κρέας αμνοεριφίων εγχώριας παραγωγής φέρει σφραγίδα καταλληλότητας χρώματος «τυρκουάζ», με σχήμα ωοειδές ή στρογγυλό, όπου αναγράφεται ο αριθμός έγκρισης του σφαγείου. Σε σφραγίδα ορθογώνιου παραλληλόγραμμου, πρέπει να αναγράφεται η χώρα προέλευσης, «ELLAS» ή «ΕL».
  • Το κρέας αμνοεριφίων, που προέρχονται, από κοινοτικές χώρες φέρει σφραγίδα καταλληλότητας χρώματος «τυρκουάζ» και έχει σχήμα ωοειδές ή στρογγυλό, όπου αναγράφεται ο αριθμός έγκρισης του σφαγείου. Σε σφραγίδα ορθογώνιου παραλληλόγραμμου, πρέπει να αναγράφονται τα αρχικά του ονόματος της κοινοτικής χώρας προέλευσης.
  • Το κρέας αμνοεριφίων εισαγωγής, από τρίτες χώρες, είτε έχουν σφαχτεί, στην Ελλάδα, είτε όχι, φέρει, υποχρεωτικά, σφραγίδες, σε χρώμα «καστανό», δηλαδή τη σφραγίδα καταλληλότητας (ωοειδή ή στρογγυλή) και σφραγίδα, σε σχήμα ορθογώνιου παραλληλόγραμμου, στο εσωτερικό της οποίας αναγράφεται το όνομα της τρίτης χώρας.
  • Το κρέας βοοειδών πρέπει, πέραν της σφραγίδας καταλληλότητας, να συνοδεύεται, από πρόσθετη επισήμανση, με τη μορφή ειδικής αδιάβροχης ετικέτας, η οποία να είναι σταθερά προσαρτημένη, επί του σφάγιου. Η πρόσθετη αυτή επισήμανση των βοοειδών θα πρέπει να περιλαμβάνει τον κωδικό αναγνώρισης του ζώου, την ημερομηνία σφαγής, τη χώρα γέννησης, τη χώρα εκτροφής και τη χώρα σφαγής του ζώου. Για το κρέας βοοειδών, που προέρχεται, από ζώα, που γεννήθηκαν, εκτράφηκαν και σφάγηκαν, στην Ελλάδα, πρέπει να αναγράφεται, στην ετικέτα, «χώρα καταγωγής Ελλάδα» και η ετικέτα να έχει πλαίσιο χρώματος «μπλε του ουρανού».
  • Ας μειώσουμε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και κίτρινων τυριών.
  • Για επιδόρπιο, ας προτιμήσουμε φρούτα. Μια πλούσια φρουτοσαλάτα, ψητά μήλα, στο φούρνο, πασπαλισμένα, με κανέλα, ζελέ ή γιαούρτι, με χαμηλά λιπαρά, με κομματάκια φρούτων, είναι κάποιες αθώες και συγχρόνως γευστικές προτάσεις.
  • Πριν από οτιδήποτε άλλο, ας βάλουμε, στο πιάτο, σαλάτα. Αφ’ ενός θα ελαττώσει το διαθέσιμο χώρο, για τα υπόλοιπα φαγητά και αφ’ ετέρου θα μας κόψει την όρεξη.
  • Προσοχή, στην κατανάλωση αλκοόλ. Αν πιούμε, καλό είναι να προτιμήσουμε κρασί ή μπύρα, που περιέχουν λιγότερο οινόπνευμα ή, εναλλακτικά, μπορούμε να συνδυάσουμε το ποτό μας, με σόδα ή αναψυκτικό, με λίγες θερμίδες και έτσι να το κάνουμε να διαρκέσει περισσότερο.
  • Για κάθε αγορά μας, επιμένουμε, στην έκδοση απόδειξης πληρωμής.
  • Αν τα οικονομικά μας δε μας επιτρέπουν να αγοράσουμε όλα όσα επιθυμούμε, ας μην προσφεύγουμε, σε δάνεια ή πιστωτικές κάρτες. Όλα τα δάνεια και οι κάρτες, άσχετα με την ονομασία τους (καταναλωτικά, προσωπικά, εορτοδάνεια, διακοποδάνεια, χρυσές, ασημένιες ή χάλκινες πιστωτικές κάρτες) είναι «χρήμα μετρητό». Σε πολύ μικρό διάστημα, θα κληθούμε να αποπληρώσουμε τις δόσεις μας. Διαπραγματευόμαστε τον τρόπο πληρωμής, όταν πρόκειται να πληρώσουμε, με εντολές του καταναλωτικού μας συνεταιρισμού ή με την πιστωτική μας κάρτα. Και στις δύο περιπτώσεις, είναι πληρωμή “τοις μετρητοίς” και δεν πρέπει να δεχθούμε οποιαδήποτε πρόσθετη επιβάρυνση.
  • Προσοχή, στις δελεαστικές διαφημίσεις και προσφορές τουριστικών γραφείων. Οι καταγγελίες, για παραπλάνηση ακόμα και εξαπάτηση καταναλωτών, αυτή την περίοδο, αυξάνονται, κατακόρυφα.
  • Ας μην ξεκινάμε, με την εικόνα ενός διαφημιστικού μηνύματος, στο μυαλό μας. Η ωραιοποιημένη εικόνα της τηλεόρασης είναι βέβαιο ότι διαφέρει, από την πραγματικότητα και αυτό θα πρέπει να το ερευνήσουμε μόνοι μας.
  • Ας προγραμματίσουμε τις αγορές μας. Κάνουμε ένα κατάλογο, με τα προϊόντα και τα άλλα αγαθά, για κάθε μέλος της οικογένειας, που θέλουμε να προμηθευτούμε. Δεν ξεφεύγουμε, από τον προγραμματισμό μας. Η αγορά είναι ελκυστική, οι βιτρίνες στολισμένες και η γιορτινή διάθεση, είναι πιθανόν να μας οδηγήσει, στην υπερκατανάλωση.
  • Για τα τυποποιημένα είδη, τις συσκευές, τα στολίδια κ.λπ., είναι χρήσιμο να κάνουμε μία “μίνι” έρευνα της αγοράς. Ας επισκεφτούμε, τουλάχιστον, 2-3 καταστήματα, που πωλούν ομοειδή προϊόντα. Είναι βέβαιο ότι θα διαπιστώσουμε ουσιώδεις διαφορές, στις τιμές, που θα μας ανταμείψουν, για το χρόνο, που «χάσαμε».
  • Προτιμούμε τα επώνυμα προϊόντα και αγοράζουμε, από επώνυμα καταστήματα, όχι από πλανόδιους πωλητές, τους οποίους δεν μπορούμε να βρούμε, ώστε να αποζημιωθούμε, σε περίπτωση, που το προϊόν είναι ελαττωματικό.
  • Για τα συσκευασμένα προϊόντα, πρέπει να διαβάζουμε, με προσοχή την ετικέτα, (χώρα κατασκευής, σύνθεση προϊόντος, διεύθυνση κατασκευαστή ή εισαγωγέα) και τις οδηγίες χρήσης.
  • Οι προμηθευτές είναι υποχρεωμένοι να μας παράσχουν οδηγίες χρήσης, στα ελληνικά.
  • Πριν αγοράσουμε χριστουγεννιάτικα στολίδια ή παιδικά παιχνίδια, ενημερωνόμαστε, για τις προδιαγραφές ασφάλειάς τους.

 

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Ενισχύει τη χρηματοδότηση της έρευνας για τον κορoνοϊό με 120 εκατ. ευρώ
Η Επιτροπή έχει καταρτίσει κατάλογο 11 νέων έργων αξίας 120 εκατ. ευρώ από το «Horizon Europe», το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας (2021-2027),...
Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Συστήνει συμμαχίες για τους ημιαγωγούς και τις τεχνολογίες βιομηχανικού cloud
Δύο νέες βιομηχανικές συμμαχίες ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: τη συμμαχία για τους επεξεργαστές και τις τεχνολογίες ημιαγωγών και την ευρωπαϊκή συμμαχία για τα βιομηχανικά...
CINEA: Έγκριση χρηματοδότησης προγραμμάτων ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης πλοίων σε Πειραιά και Ηράκλειο
Έργα που στοχεύουν στην εξασφάλιση της συμβατότητας των υποδομών των λιμένων της χώρας για την εισαγωγή της δυνατότητας ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης των ελλιμενισμένων πλοίων,...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Συνεργασία ΕΚΠΑ – YALE για εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο για την περιβαλλοντική υγεία
Την ίδρυση ενός εκπαιδευτικού και ερευνητικού κέντρου, σε συνεργασία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Πανεπιστημίου Yale των ΗΠΑ, με αντικείμενο τη...
Συνάντηση Σταϊκούρα και Ντόναχιου: Η ελληνική οικονομία άντεξε στην πανδημία
Κοινή διαπίστωση των δύο πλευρών είναι ότι "η ελληνική οικονομία επέδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στη δίνη της υγειονομικής κρίσης", δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας...
Κικίλιας: Νέα κίνητρα σε ιατρούς και φαρμακοποιούς για την Εθνική Εκστρατεία Εμβολιασμού
Φαρμακοποιοί και ιατροί θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού για εμβολιασμό στους ενδιαφερόμενους με αποζημίωση 10 ευρώ το ραντεβού, ανέφερε σε δήλωσή του ο υπουργός...