Αρχική Νέα - Επικαιρότητα Τουρισμός «Ανεβασμένη» η Θεσσαλονίκη στις προτιμήσεις των τουριστών – Τι δείχνουν τα...

«Ανεβασμένη» η Θεσσαλονίκη στις προτιμήσεις των τουριστών – Τι δείχνουν τα στοιχεία της σχετικής έρευνας της ΕΞΘ και της GBR Consulting

 

Αυτό είναι το μέσο προφίλ του Έλληνα ή ξένου τουρίστα που επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη για αναψυχή ή για επαγγελματικούς λόγους.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τα αποτελέσματα της έρευνας προφίλ και ικανοποίησης τουριστών, καθώς και της απόδοσης ξενοδοχείων για το έτος 2016 που διενήργησε για έκτη συνεχή χρονιά η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την εταιρεία “GBR Consulting”.

Η παρουσίαση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης κ. Αριστοτέλη Θωμόπουλο και τον Managing Consultant της GBR κ. Stefan Merkenhof, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “Holiday Inn Thessaloniki”, παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. Στην παρουσίαση της έρευνας παρέστησαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ και την παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον δημοσιογράφοι και ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης.

Στην εισαγωγή του ο Πρόεδρος της ΕΞΘ στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι επισκέπτες της πόλης (96%) επιθυμούν να ξανάρθουν στη Θεσσαλονίκη και το χαρακτήρισε ως «υπόβαθρο αισιοδοξίας» για περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη στην περιοχή. Τόνισε ότι οι προσπάθειες της ΕΞΘ αποδίδουν, παρά τις αντίξοες συνθήκες και σημείωσε ότι αυτές θα συνεχιστούν εντατικά προκειμένου να εδραιωθεί ο προορισμός στις διεθνείς αγορές.

Επιπλέον, το 97% των επισκεπτών συνολικά (αναψυχή, δουλειά ή συνέδριο) απάντησε ότι θα προτείνει τη Θεσσαλονίκη στο περιβάλλον του και σε άλλους, γεγονός που σημαίνει ότι ο προορισμός ξεχωρίζει για τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του. Ωστόσο, ο κ. Θωμόπουλος σημείωσε ότι με βάση τις απαντήσεις στην έρευνα, υπάρχουν πτυχές του προορισμού (π.χ. καθαριότητα, ηχορύπανση, θέματα ασφάλειας, μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς, πλατείες και πεζοδρόμια) που χρήζουν περαιτέρω βελτίωσης.

«Ο ξενοδοχειακός κλάδος της Θεσσαλονίκης έχει παραμείνει σταθερός την τελευταία δεκαετία όσον αφορά τον αριθμό μονάδων. Ωστόσο, με την αύξηση της ζήτησης, η πληρότητα σημείωσε αύξηση φτάνοντας τα επίπεδα του Ντίσελντορφ και της Κολωνίας. Αντίθετα δεν παρατηρήθηκε η αντίστοιχη τάση στη μέση τιμή δωματίου, που παρέμεινε χαμηλά», σημείωσε από την πλευρά του ο κ. ο κ. Merkenhof.

Ο Managing Consultant της GBR παρουσίασε συγκεκριμένα και αναλυτικά στοιχεία για τον προορισμό, επισημαίνοντας ότι «η Θεσσαλονίκη αποτελεί σημαντικό γεωγραφικό κόμβο και πόλο έλξης τουρισμού. Η Τουρκία, η Ρουμανία, η Βουλγαρία και η Σερβία & Μαυροβούνιο συμπεριλαμβάνονται στις 10 κύριες αλλοδαπές αγορές, αντιπροσωπεύοντας το 23% των διανυκτερεύσεων αλλοδαπών στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης».

Τέλος, ο κ. Θωμόπουλος επανέλαβε το αίτημα του κλάδου για μείωση της υπερφορολόγησης, ταυτόχρονα με την επιστροφή των συντελεστών ΦΠΑ σε ανταγωνιστικά επίπεδα και την αποφυγή επιβολής του φόρου διαμονής, ενώ, όπως σημείωσε, θα πρέπει θα παταχθεί οριστικά το φαινόμενο αθέμιτου ανταγωνισμού εξαιτίας της λειτουργίας ανεξέλεγκτου αριθμού κατοικιών που προσφέρονται παράνομα για τουριστική μίσθωση.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Πολιτισμού της ΠΚΜ κ. Αλέξανδρος Θάνος, η αντιπεριφερειάρχης Μ.Ε. Θεσσαλονίκης της ΠΚΜ και Πρόεδρος του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής & Μάρκετινγκ Νομού Θεσσαλονίκης κα Βούλα Πατουλίδου και ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων του Δήμου Θεσσαλονίκης κ. Σπύρος Πέγκας, οι οποίοι και απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό. Στην εκδήλωση επίσης παρευρέθησαν η Προϊσταμένη της Π.Υ.Τ. Κεντρικής Μακεδονίας κα Περσεφόνη Τρίχα, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Thessaloniki Convention Bureau κ. Γιάννης Ασλάνης, ο Διευθυντής του ΙΕΚ Θεσσαλονίκης του Υπουργείου Τουρισμού κ. Αθανάσιος Αγριόπουλος, καθώς και εκπρόσωποι της Τουριστικής Επιχείρησης του Δήμου Θερμαϊκού, του Τμήματος Τουριστικής Αστυνομίας Θεσσαλονίκης, της Ενώσεως Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, του Περιφερειακού Γραφείου ΣΕΤΕ-Marketing Greece-ΙΝΣΕΤΕ ΠΚΜ, του Οργανισμού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, της Αττικό Μετρό, του ΟΑΣΘ, του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, της Λέσχης Αρχιμαγείρων-Ζαχαροπλαστών Βορείου Ελλάδος, καθώς και των αεροπορικών εταιριών Turkish Airlines και Ellinair. Τέλος την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο κ. Martin Brackenbury, επικεφαλής της παραγωγής των εντύπων της ΑΒΤΑ (Association of British Travel Agents), ο οποίος επισκέπτεται αυτές τις ημέρες τη Θεσσαλονίκη στα πλαίσια της συνεργασίας της ΑΒΤΑ με την ΕΞΘ.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με την πολύτιμη συμβολή τόσο των ξενοδοχείων – μελών της ΕΞΘ που συμμετείχαν σε αυτήν, όσο και των επισκεπτών που δέχθηκαν να απαντήσουν στο σχετικό ερωτηματολόγιο και με την αποκλειστική χορηγία της εταιρείας “Golden Chemicals”.

Η ΕΞΘ επιθυμεί να ευχαριστήσει τη διεύθυνση του ξενοδοχείου «Holiday Inn Thessaloniki» για την άψογη φιλοξενία, καθώς και τον κύριο χορηγό αερομεταφορών, την αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines που στηρίζει τις δράσεις της Ένωσης.

 

10 Χρόνια ka-business.gr … και συνεχίζουμε!!!
11 Απριλίου του 2011, βγήκε στον διαδικτυακό αέρα το ka-  αναπτύχθηκε στην «καρδιά» της οικονομικής κρίσης. Ο ΣΤΟΧΟΣ ήταν ένας. Να δίνει βήμα, σε όλες του τις...

Το ka-business.gr προτείνει

Ανοίγει η εστίαση στις 4 Μαΐου με πολύ αυστηρούς όρους
Tα καφέ και τα εστιατόρια θα ανοίξουν με πολύ αυστηρούς όρους. Αυστηρά με τραπεζάκια έξω, συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα και μεγάλες αποστάσεις μεταξύ...
Έρευαν: Να δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής ζητούν οι νέοι στην Ελλάδα
H ActionAid στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής εκστρατείας «Όχι στην Κλιματική αλλαγή, Ναι στο Κλίμα Αλλαγής» παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη σε 23 χώρες...
Αυτό είναι το Πασχαλινό Ωράριο
Η Κυβέρνηση αποφάσισε την παράταση της λειτουργίας της αγοράς της Θεσσαλονίκης με τη μέθοδο του click away, έως και τη M. Δευτέρα, 26 Απριλίου...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

Αντζάλι Σουντ: Η 37χρονη CEO που μετέτρεψε το σχεδόν ξεχασμένο Vimeo σε εταιρεία δισεκατομμυρίων δολαρίων
Πριν από επτά χρόνια το Vimeo, ο «περίεργος» καλλιτεχνικός ξάδελφος του YouTube, έκανε όνειρα για μεγάλες συνεργασίες με το Χόλιγουντ. Ο ιδιοκτήτης του, η
Ανοίγει η εστίαση στις 4 Μαΐου με πολύ αυστηρούς όρους
Tα καφέ και τα εστιατόρια θα ανοίξουν με πολύ αυστηρούς όρους. Αυστηρά με τραπεζάκια έξω, συγκεκριμένο αριθμό ατόμων ανά κατάστημα και μεγάλες αποστάσεις μεταξύ...
Παγκόσμιες τάσεις 2040
Του Νάσου Πετράκη // Στις 8 Απριλίου 2021, το Εθνικό Συμβούλιο Πληροφοριών (NIC) των ΗΠΑ, έδωσε στη δημοσιότητα την 7η έκθεση των Global